ELY-keskus tiedottaa Uudistunut liikenteen palautekanava avattu

18.6.2018

Liikennepalautteet voidaan jättää uuden karttapohjaisen palautekanavan kautta Palauteväylä.fi –osoitteeseen, jonne kootaan keskitetysti vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin sekä tietoa Liikenteen asiakaspalvelusta ja palauteväylästä. Uusi palvelu on selainpohjainen ja se toimii myös mobiililaitteilla.

Uudistunut liikenteen palautekanava avattu

Liikennepalautteet voidaan jättää uuden karttapohjaisen palautekanavan kautta Palauteväylä.fi –osoitteeseen, jonne kootaan keskitetysti vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin sekä tietoa Liikenteen asiakaspalvelusta ja palauteväylästä. Uusi palvelu on selainpohjainen ja se toimii myös mobiililaitteilla.  

Palautteiden käsittely muuttuu siten, että Liikenneviraston ja ELY-keskuksen asiantuntijat voivat osallistua palautteiden käsittelyyn uudessa järjestelmässä. Asiakaspalvelu lähettää sähköpostin sijaan asiantuntijalle linkin, jonka kautta asiantuntija pääsee tarkastelemaan palautteen sisältöä järjestelmässä ja myös kartalla, jos palautteelle on ilmoitettu sijainti. Myös aikaisempi sähköpostiin perustuva toimintamalli on jatkossa tuettu.  

Tavoitteena on, että Liikenteen asiakaspalvelu hoitaa jatkossa myös suurimman osan yhteydenotoista täysin itsenäisesti. Nyt käyttöön otettavalla järjestelmällä saadaan toimintaan kaivattua sujuvuutta. Virastoilla on hallintolain asettama velvollisuus vastata asiakkaan kysymyksiin kohtuullisessa ajassa.  

Uudistuksella tavoitellaan myös sitä, että niin sanotut ei-kiireelliset yhteydenotot ohjautuvat jatkossa Tienkäyttäjän linjalta sähköiseen palauteväylään.

Tutustu Palauteväylä.fi –palveluun!